Fonti attendibili riferiscono che in questo momento oh la la è in preda a crisi respiratoria da orgasmo multiplo incontrollato....



Ma scherzi , non ho dormito tutta la notte …….
And the winner is …..!??
Which one wins?
On numbers alone, it has to go to the
Porsche. By a tiny margin. It's a fraction faster to 62 mph (100 kph), much faster at the top end, and usefully bigger inside. Mind you, the Alpine is cleaner and also faster in the mid-range going from 50 mph to 75 mpg (80-120 kph) in 2.6 sec - 0.2 sec faster than the enigmatic Porsche. Nope,
the win goes to the Porsche. No, the Alpine... No... Look, just buy both. That's best for everyone. .. 
Quindi pacificamente la vittoria va alle due magnifiche sportive : Alpine A110 e Porsche Cayman.., è la migliore soluzione per tutti..
https://www.motor1.com/features/238252/alpine-a110-versus-porsche-cayman/
Top Gear nl.
trad dall'olandese
Ma come giudichiamo queste due macchine, entrambe così importanti? Il punto decisivo è filosofico. Nel profondo del suo cuore, l'Alpine A110 vuole solo divertirsi; non è un'auto che devi avere nel tuo garage come unico mezzo di trasporto, non importa quanto sia bello in ciò che fa. È diverso, e in un mondo pieno di piattaforme modulari e componenti condivise, "diverso" sta diventando sempre più raro.
La Porsche 718 Cayman ha anche un lato serio e utile, il che significa che potrebbe essere l'unica auto davanti alla tua porta se non hai bambini. Come un tuttofare, rimane invincibile, ed è per questo che dovrebbe essere dichiarato qui - anche se con il minimo margine possibile - come il vincitore. Ma è amico di tutti, e quindi è meno eccitante e stimolante (emozionante..) rispetto all'Alpine A110 . Allora lo sai. Ci togliamo il cappello per la francese…
https://topgear.nl/autotests/alpine-a110-vs-porsche-718-cayman-2018-test/
Alpine A110 Porsche Cayman S
0-10mph 0.85 0.80
0-20 1.46 1.40
0-30 2.07 2.01
0-40 2.82 2.70
0-50 3.60 3.70
0-60 4.62 4.58
0-70 5.71 5.60
0-80 7.07 7.10
0-90 8.57 8.40
0-100 10.32 9.98
0-110 12.62 12.10
0-120 15.45 14.20
But there’s more to acceleration
than power and weight: traction favours a lighter car, then you have to consider gearing and gearbox shift speeds (both these were twin clutchers - standard on the Alpine, optional for the Porsche), launch control, the engine’s power curve and so on.
Ma c'è di più all'accelerazione della potenza e del peso: la trazione ( aderenza ) favorisce un'auto più leggera.. Alpine A110 ..
https://www.topgear.com/car-news/acceleration-test-alpine-a110-vs-porsche-718-cayman-s
First place: Alpine A110
In Pure trim the A110 is fabulous. The whole lot stems from its gentle weight, together with effectivity and low working prices. Regardless of its modest energy output, efficiency is nice and the gearbox isn’t a hindrance, regardless of it being the weakest level. This automotive isn’t that sensible, however the chassis is so candy and the set-up so completely rewarding that it simply edges forward right here, regardless of flaws in different areas. It nails what a small sports activities automotive ought to provide.
Second place: Porsche 718 Cayman
The 718 was so near beating the A110 once more, not least due to its good guide gearbox and extremely succesful chassis. The engineering has true depth that’s felt by the steering and damping, but it surely’s the engine that also grates, even when the remainder of the package deal is dynamically good. Objects such because the infotainment are additionally exhibiting their age, however make no mistake, this commonplace 718 Cayman remains to be a incredible sports activities automotive.
https://autonuova.cf/2019/03/30/audi-tts-vs-alpine-a110-vs-porsche-718-cayman/