saturno_v ha scritto:
Venduto sotto le aspettative?? Mah forse i costruttori (Toyota + Subaru) speravano di fare numeri da utilitaria allora. Non guardiamo tutto sotto la lente del mercato Italiano o Europeo.
A consuntivo 2013 in USA la Subayota ha piazzato ben circa 27000 pezzi.....sapete quante Audi TT si sono vedute nello stesso periodo?? 2000......e Serie 1 Coupe?? poco piu' di 7000.....
Cioe', per inquadrare le cose, la Subayota ha venduto un po' piu' di MINI, sportivetta ben piu' pratica (e anche meno cara)
Il tempo in pista ha sempre lasciato il tempo che trova...gomme, pilota, condizioni atmosferiche, etc....certe piste poi sfavoriscono in particolar modo i motori non sovralimentati che girano alti.
Ho letto solo elogi per la Subayota additata come uno dei pochi esempi rimasti di piacere di guida allo stato puro.
L'unico difetto che le si accusa e' la mancanza di versioni piu' potenti ed avevo letto che almeno in casa Subaru il turbo stava arrivando e forse pure la TI.
Macchina fascinosa e scomoda
Unica nel suo genere in sostanza. Drivers CAR.
Il fatto che non si venda in Italia se da un lato è triste nel paese della 1750 gtv e della duetto, della 124 coupè e della Dino dall'altro ben chiarisce il livello medio del nostro mercatino.
In altri paesi resta pochi giorni dal dealer
Comunquemente traggo da http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Subaru_BRZ/
Scorecard
Overall:
8.8
Critics' Rating: 9.4
Performance: 8.4
Interior: 7.7
Safety: 10.0
Reliability:
How we calculate scores
Research analyzed for this review
Awards
Finalist: 2014 Best Sports Car for the Money
Pros & Cons
Nimble handling
Responsive steering
Comfortable front seats
Small back seats
Limited cargo space
Notable for 2014
Aha smartphone app integration now standard
Research Other Years
2013 Subaru BRZ
The 2014 Subaru BRZ ranks 3 out of 10 Affordable Sports Cars. This ranking is based on our analysis of published reviews and test drives of the Subaru BRZ, as well as reliability and safety data.
Test drivers say the 2014 Subaru BRZ's composed handling and responsive steering make it one of the most thrilling sports cars in the class.
The 2014 Subaru BRZ's four-cylinder engine doesn't offer as much power as some rivals?, but reviewers agree that the BRZ is still a joy to drive. They say that it?s quick enough to keep the driving experience fun, and the BRZ?s light weight helps it achieve zippy, well-controlled driving dynamics. Test drivers are pleased with both transmission options, but most prefer the manual, saying it's a joy to shift. The base Subaru BRZ earns good fuel economy estimates of 22/30 mpg city/highway. Reviewers are thrilled with the Subaru BRZ's nimble handling and responsive steering. Some say it outshines competitors like the Mazda Miata and Hyundai Genesis Coupe with athletic handling that?s almost as engaging as that of luxury sports cars like the Porsche Cayman.