The.Tramp ha scritto:
rosberg ha scritto:
In sicurezza secondo me non cambia nulla, così come non cambierebbe nulla da 120 a 130 Kmh.
Beata ignoranza....

http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits#Effectiveness
Passare da 110 a 100 = Riduzione di incidenti con feriti del 19%
Passare da 100 a 110 = Aumento del 25% di incidenti con feriti.
Svizzera da 130 km/h a 120 km/h Velocità media calate di 5 km/h
Incidenti mortali diminuiti del 12%
Se propio siamo costretti a citare wiki (

) facciamolo bene:
(dal tuo stesso link - mi limito a considerazioni di paesi più simili al nostro per tradizione e cultura automobilistica)
In 2010 German Auto Club (a major motoring organisation) concluded an autobahn speed limit was unnecessary because numerous countries with a general highway speed limit had worse safety records than Germany, for example Denmark, Belgium, Austria, and the United States.[68]
68.^ a b "Autobahn-Temporegelung". http://www.presse.adac.de/standpunkte/Verkehr/Autobahn_Temporegelung.asp?active1=tcm:11-18784-4. Retrieved 2010-11-22. ""German

er ADAC hält ein allgemeines Tempolimit auf Autobahnen für nicht erforderlich... Ein Zusammenhang zwischen generellem Tempolimit und dem Sicherheitsniveau auf Autobahnen ist nicht feststellbar. Die Zahl der Getöteten auf Autobahnen pro einer Milliarde Fahrzeugkilometer liegt in Deutschland bei 2,2, mit fallender Tendenz. Zahlreiche Länder mit genereller Geschwindigkeitsbeschränkung schneiden schlechter ab, z.B. Dänemark, Belgien, Österreich, USA. In Österreich, wo ein generelles Tempolimit von 130 km/h gilt, ist die Getötetenrate auf Autobahnen etwa 1,5-mal höher als in Deutschland. English: ADAC holds a general speed limit on motorways to be unnecessary... A connection between general speed limit on highways and safety is undectable. The number of deaths on motorways per 1 billion vehicle-kilometers in Germany is 2.2 with a falling trend. Many countries fare worse with a general speed limit than Germany (e.g. Denmark, Belgium, Austria, USA). In Austria, where speed is generally 130, the death rate on motorways is about 1.5 times higher "" , Press Release, June 2010