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tutti i dettagli della nuova s60

sono sorpreso:
il cambio powershift penalizzerebbe l'accelerazione rispetto al classico geartronic.... e non di poco;
è attendibile, o si tratta di un refuso?
 
rovescio! ha scritto:
sono sorpreso:
il cambio powershift penalizzerebbe l'accelerazione rispetto al classico geartronic.... e non di poco;
è attendibile, o si tratta di un refuso?

Beh diciamo due cose.
La prima è che sulle specifiche tecniche compare "cambio Geartronic con modalità sport" e quindi è possibile che abbiamo variato un po' l'elettronica di gestione del cambio.
La seconda è che in realtà non c'è un vero confronto diretto a parità di motorizzazioni, nel senso che possiamo solo notare la parità di prestazione tra manuale e geatronic sui gasolio ed uno svantaggio del powershift rispetto al manuale sul GTDI.
Certamente è una cosa quantomeno strana, perchè sulla carta il doppia frizione in accelerazione dovrebbe essere uno sparo.
 
Un D3 automatico momentum, con xeno, tetto apribile, metallizzato ed altre due "cazzatine" si attesta sui 40k precisi. Considerando che il listino italiano sarà un pelino più alto (mediamente 1k) ma che gli optional sembrerebbero essere un pelino più cari nella penisola iberica, il prezzo potrebbe essere suppergiù lo stesso.
Confrontato con la S40 uscente è sensibilmente aumentato, mentre facendo le proporzioni con la S60 uscente forse è addirittura un po' diminuito. Nei confronti della concorrenza (che direi in questo caso essere più Audi che Bmw) il prezzo è abbastanza concorrenziale, anche se non si regala niente. Quantomeno però, si ha la sensazione di comprare un prodotto che finalmente può vantare dei punti di forza assoluti nei confronti della concorrenza più diretta.

Continuando per analogia (e magari sbaglio) lo scarto tra S e V non dovrebbe essere poi così marcato, visto che sia tra S e V50 che tra S e V70 ci sono meno di mille &#8364; di differenza. A tal proposito ho qualche dubbio che Volvo Italia (che sembra aver finito di fare beneficienza) manterrà un sovrapprezzo così basso tra i due modelli, ma comunque è solo una mi pronostico (se fossi product manager di Volvo Italia, io farei così).

Interessante invece l'opportunità di scegliere una D5 205cv AWD Geartronic a 45.000 (mantenedo più o meno gli optional di prima). Insomma una macchina con i controcazzi, offerta ad un prezzo a cui la concorrenza offre ben poco. Ovviamente, non è un auto da pochi soldi, ma comunque consente un buon risparmio rispetto a concorrenti che non hanno molto di più da offrire.
 
Non ho tempo per fare analisi di dettaglio ma, l'unico riscontro che ho nel contronto tra ES e IT, è che una V50 20D momentum costa in italia circa 200? in meno. e questo mi pare in controtendenza, ma forse la cosa dovrebbe essere estesa ad un'analisi dell'allestimento.

In questo senso non sarei però certo di un riposizionamento in alto in Italia, ma forse mi sbaglio. Concordo comunque sul fatto che sia una macchina con i controaffari...a un prezzo valido, anche se alla fine si posizione un po' troppo sopra alla V50 e quindi per quanto mi riguarda preferisco attendere le evoluzioni nella parte bassa del listino....
 
ho notato che contrariamente a quanto letto nei mesi scorsi, la nuova S60 non e più piccola della vecchia anzi sono aumentate anche se di pochi cm, la sua lunghezza (+2.5 cm) e larghezza (+6.1 cm).
Inoltre credevo che fosse una 5 porte invece dalle poche foto del bagagliaio sembra essere 4. Anzi non ricordo dove ma mi sembra di aver letto addirittura dei commenti positivi sul portellone. Boh!!
 
Non capisco perchè siano disponibili il configuratore e la brochure sul sito spagnolo, mentre non lo sono sugli altri siti, sopratutto quello svedese.
Sono sicuro che ci saranno delle motivazioni tecnico-commerciali, ma sembra strano.
Quando potremo "smanettare" sul sito italiano?
 
Segnalo che dal sito spagnolo è anche disponibile per il download la brochure.

http://www.volvocars.com/es/Documents/Miscellaneous/ebrochures/MY11/S60/index.html

Leggendola, con le poche reminiscenze di spagnolo che mi sovvengono, non ho trovato da nessuna parte i seggiolini per bambini integrati nel divano posteriore. Né mi sembra di averne trovato traccia sempre nel configuratore spagnolo.

A questo punto la domanda a Smargia nasce spontanea. Ce li hanno tolti?
 
marionubile ha scritto:
Salve a tutti,
è ipotizzabile secondo voi che volvo estenda la trazione AWD anche sul D3 2 litri?

Sarebbe una gran bella cosa, il tutto accoppiato al PS rappresenterebbe poi la versione perfetta, ma al momento e nell'immediato futuro non disponibile.
 
Scusate se, forse, mi ripeto, ma c'è qualcuno che mi sa dire quando sarà possibile iniziare a vedere l'S60 dal vivo nei conce?
E quando il configuratore sul sito italiano?
Grazie, buona Pasqua a tutti.
 
V70summum ha scritto:
Scusate se, forse, mi ripeto, ma c'è qualcuno che mi sa dire quando sarà possibile iniziare a vedere l'S60 dal vivo nei conce?
E quando il configuratore sul sito italiano?
Grazie, buona Pasqua a tutti.

Sul configuratore non saprei, sulla visione dal vivo diciamo subito prima dell'estate, sui listini speriamo tra poche settimane.
 
Grazie Smargia, sempre pronto e disponibile.
Per il listino non ho problemi, ho già quello che mi interessa mi maca solo la brochure per i detteglie gli optional in italiano sopratutto avere una visione in 4 dimensioni dell'auto.
Buona pasqua e buon viaggio
 
Questa persona è Hans Nilsson, capo progetto S60:

nilsson-s60-splash.jpg


E quella che segue è l'intervista (in inglese) realizzata da Achorn George e raccolta da swedespeed.com, con sorpresa finale :cry:.

Though Hans Nilsson has been with Volvo for some time, and with many challenges including work on the last S60R, perfecting the new S60 might have been his biggest yet. And we're talking about a guy here who races old 240s against Porsche 944s on the weekends. We sat down with him recently and talked technology, comparisons, and, of course, asked about the future of "R" cars. Read the whole interview below.

What?s the biggest challenge today launching a car like the S60 versus when you launched the last generation?

I was involved in the ?R? cars for the last generation, and we don?t have one of those here. But when you compare the base market, there are a lot of challenges in technology and fuel economy. It?s very hard to be on par, I would say.

Can you walk us through how this car is dynamically superior to its predecessor?

Oh yes. It?s the fourth car on this platform with shared Ford technology. It?s the same base as S80, V70, and XC60, and XC70. But they are all totally different in driving characteristics. To have this base, but make a tighter, fun-to-drive car, we basically had to change everything. The geometry for the suspension is the same, but the characteristics are totally different, changed dramatically. It turned out to be many more changes than management thought was needed at the beginning. The goal was to do the most dramatic and fun-to-drive car in the portfolio. We started with that and thought about what to do to meet that goal. It was so many more things than they expected.

You mention the fun-to-drive aspect of the car, and that you worked on the last ?R? cars. How much of a priority was sportiness versus, say, all of the safety systems on the new S60?

The role for the car is as our most dynamic car. That has to be carried through the whole program?exterior design, interior design, seating position, everything you see, feel, and touch, and of course the ride and drive. It all has to tell you the same message all the way through, otherwise [customers] will be disappointed, even if [they] don?t understand why. It tells you another picture, and that has been hard, for everyone to understand why some components are important, versus a V70 or an XC60. We don?t want another one of those cars. The S60 needs to have this appearance, this way of driving. That has been my job, to be the naughty guy who goes around and tells people, ?We will not have that. We will do this instead.? Some are disappointed, some are quite relieved, but that?s the way it is to be a product manager within a car program.

SS: Tell us about the new Haldex system for the all-wheel drive.

We have the new generation four Haldex as stock for the S60 T6 and the D5. I don?t know whether you?re thinking about the cornering traction control, but that?s available on all models. I?ll start from the beginning. We really wanted to make the chassis characteristics as sporty as possible, which starts with the springs, struts, and bushings, all that. Steering, brakes, everything has to be changed to cut out the slack in the system. We wanted the car to respond immediately, not like a boat on the water. We then went one step further to use dynamic stability and traction control (DSTC) but added a new level for handing. We took the roll sensor from the XC90 and XC90, which helps on those cars to prevent rollovers, but a sedan like the S60 doesn?t just roll over. So we used that roll sensor to detect early on when the car is deviating from where the driver wants to go. It applies brakes early to direct the car smoothly and early and prevents over- or understeer. It?s also great for evasive maneuvers.

Then we added cornering traction control, called torque vectoring by some, for conditions of turning in with the throttle on. These situations reduce pressure on the inside wheel, and it starts to spin. But with this system, we brake that wheel and move torque to the outer wheel. The car then pushes you through the corner. It?s active up to 55 mph, and it?s the same on front- or all-wheel-drive cars. If both wheels spin, traction control goes on to reduce engine power.

Torque Vectoring has been billed as both a safety and performance feature by some other brands. Do you view it similarly?

Yes and no, as our system doesn?t actually direct power to the Haldex. It brakes inner wheels instead. If you look at Acura, they have three differentials doing all that work. We use just the brakes instead, and it can be used then on both front- and all-wheel-drive cars.
Safety is important to us, but we apply the feature as a handling benefit. And it?s standard on all the cars. Any S60 will have it.

You?ve spend a lot of time in both this new S60 T6 and the last S60R. How do they compare?

This one is of course better. It really is. It?s all through a tighter car. The old one was a great handler, but we put more emphasis into the base of this car, the bushings, the steering column, the dimensions of the McPherson struts, and so on. Everything is stiffer; the steering column has double the torsional stiffness, so it is very direct. We have dropped the rear top mounts, which are now plastic instead of rubber to make sure the wheels are in the correct position. DSTC and the 4C suspension are basically the same, so both have those added features. This car is a better handling car though, as we?ve done a better job with the base.

Walk us through what safety systems are the most significant.

Well that of course is pedestrian detection with full auto braking. What we have done is added a new radar and camera for high efficiency, allowing us to detect and brake earlier, and we?re more sure what to brake for. Full braking goes up to 1 G, and it will now stop for humans. It can detect 200 objects within a 60-70 meter range. When the camera detects the shape and movement of a human being, we can track them and sense an impending collision. There?s a warning, with a light on the windshield, then full braking if there?s no reaction. If you react on the warning or steer away, the system doesn?t intervene. It?s adjustable based on speed and driving style.

How do you tell the system that, say, a parking meter, isn?t a child?

That is the tricky thing. Steam coming up from a manhole, is that something that you should brake for or not? To have a camera accurate enough to detect shapes and learn how humans move, that was difficult. And then of course to confirm it. The team drive 500,000 kilometers all over the world, and has gathered data. We?re very sure about the functionality.
This isn?t City Safety, and that?s a big misconception. That system uses infrared lasers that reflect back and it works like a radar, but with light. If that detects a car, it will brake and avoid a collision. That is also used to pre-prepare the safety restraint systems. But pedestrian detection uses a camera from the cruise control and the radar to select types of objects and react to more things. It also works up to higher speeds, and with a warning first.

What would the system do for say, a deer? Is there special logic for that?

HN: No, not unless the deer looks like a car. The camera is used to identify humans, pedestrians, and a deer doesn?t match that body shape or motion. For a deer, we?d have to teach the car a deer?s movements, and even the type of deer. Then you have a kangaroo, or a badger. It becomes very complicated then. So the camera has one way of looking at humans, and that?s a long learning process in itself.

Is there still room for ?R? products?

We are not planning an ?R? model for this car. We will do a R-design S60, but not a full-blown ?R? car.
 
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