giuliogiulio ha scritto:
...lo schema della vecchia passat non era dell'A4 ma dell'A6...
L'informazione che hai postato è errata. Prima di tutto non è una questione di schema, ma proprio di pianale.
Il pianale della A4 e Passat era lo stesso
in passato (piattaforma con codice interno B5). Le A6 hanno sempre avuto il pianale dedicato (piattaforma con codice C5 e C6).
Queste sono le informazioni giuste:
The B5 platform employs a longitudinal engine placement, which differs from the Volkswagen Group A platform which have been traditionally transversely mounted. This platform (also known as PL45) was introduced with the first-generation Audi A4 and the 1996 Volkswagen Passat. B5 platform cars can be equipped with a multilink front suspension and a Torsen centre differential for quattro or 4motion branded four-w5heel drive systems. A long-wheelbase derivative of this platform - originally designed for the Chinese market and being used in the 1999 Volkswagen Passat Lingyu, but ultimately being used for its rebadged version under the ?koda brand, the 2002 ?koda Superb - is referred to as PL45+.
In 2001, the B5 Passat received a facelift, referred to as "B5.5".
B5 / PL45
Audi A4 (Typ 8D, 1994-2002)
Audi S4 (Typ 8D, 1997-2002)
Volkswagen Passat B5 (Typ 3B, 1996-2001)
Audi RS4 Avant (Typ 8D, 2000-2001)
Volkswagen Passat B5.5 (Typ 3BG, 2001-2005)
B5 / PL45+
Volkswagen Passat Lingyu B5 (1999-present; long wheelbase version for Chinese market)
?koda Superb (Typ 3U, 2002-2008 )