E qui. Ecco i dati:
1.0 T 50-55kW
The new fuel-saving engine presented at the Geneva Motor Show
configuration
998 cubic centimetres (60.9 cu in) inline three, bore x stroke (mm): 74.9 x 75.6 (0.99 ratio), 333 cc per cylinder
cylinder block
aluminium alloy, four main bearings, contra-rotating balance shaft
cylinder head
aluminium alloy, four valves per cylinder, double overhead camshaft (DOHC), compression ratio: 10.5:1
aspiration
Twinscroll turbocharger, or turbocharger with fronted mechanical charger
fuel
common rail Fuel Stratified Injection (FSI) with 150 bar rail pressure
output
50 kilowatts (68 PS; 67 bhp) @ 4,000-6,000 rpm; 108 newton metres (80 ft·lbf) @ 1,500-5,000 rpm
55 kilowatts (75 PS; 74 bhp) @ 5,000 rpm; 120 newton metres (89 ft·lbf) @ 1,950-4,000 rpm
Iniezione diretta, turbo (forse anche con compressore) e contralbero antivibrazioni:
VW si prepara a mandare in pensione il 1.2 HTP e (forse anche il 1.4 MPI)....
Arriverà per la Fabia nuova? O lo monterà già quella attuale.....chissà...
Come già detto sui motori diesel..... il 3 cilindri è già fra noi (o di nuovo fra noi)....ahhh il progresso....
1.0 T 50-55kW
The new fuel-saving engine presented at the Geneva Motor Show
configuration
998 cubic centimetres (60.9 cu in) inline three, bore x stroke (mm): 74.9 x 75.6 (0.99 ratio), 333 cc per cylinder
cylinder block
aluminium alloy, four main bearings, contra-rotating balance shaft
cylinder head
aluminium alloy, four valves per cylinder, double overhead camshaft (DOHC), compression ratio: 10.5:1
aspiration
Twinscroll turbocharger, or turbocharger with fronted mechanical charger
fuel
common rail Fuel Stratified Injection (FSI) with 150 bar rail pressure
output
50 kilowatts (68 PS; 67 bhp) @ 4,000-6,000 rpm; 108 newton metres (80 ft·lbf) @ 1,500-5,000 rpm
55 kilowatts (75 PS; 74 bhp) @ 5,000 rpm; 120 newton metres (89 ft·lbf) @ 1,950-4,000 rpm
Iniezione diretta, turbo (forse anche con compressore) e contralbero antivibrazioni:
VW si prepara a mandare in pensione il 1.2 HTP e (forse anche il 1.4 MPI)....
Arriverà per la Fabia nuova? O lo monterà già quella attuale.....chissà...
Come già detto sui motori diesel..... il 3 cilindri è già fra noi (o di nuovo fra noi)....ahhh il progresso....