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Honda e (+ nuova Jazz i-MMD)

Honda e (+ nuova Jazz i-MMD) | Pagina 2 - opinioni e discussioni sul Forum di Quattroruote

  1. Streamliner

    Streamliner

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    Ci sono reminiscenze anni '70, ma a me sembra star trek, piú che la 128 di tuo nonno :D
    I gusti non si discutono, ma io trovo gli interni in stile "lounge" azzeccati. Tecnologici ma caldi e accoglienti allo stesso tempo, un mix piuttosto unico. D'altra parte, tutto lo stile dell'auto é un dialogo tra passato e futuro: )
     
    A Lenny_84 piace questo elemento.
  2. ricky1976

    ricky1976

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    Mah si questa è la tendenza minimalista del momento,puo piacere o meno,ricordo comunque che la Prius sono molti anni che adotta questo stile per il disegno del suo cruscotto,la Tesla ancor di più non ci vedo niente di male,anche il mondo cambia e i gusti pure...
     
  3. andreaci75

    andreaci75

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    Certamente, dè gustibus bla bla bla, diceva il vecchio.
    Chissà, magari a forza di guardarli inizieranno a piacermi.
     
  4. albelilly

    albelilly

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    si a volte il nuovo di primo acchito magari non piace poi ci si abitua e lo si apprezza... :emoji_hushed:
     
  5. elancia75

    elancia75

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    Così come può essere che tu o Jazzaro abbiate ordinato una bella Civic hatchback con borchie belle in vista... :emoji_grin:
     
  6. albelilly

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    nooo le borchie noooo.....:emoji_astonished: a proposito che fine a fatto il buon Jazzaro ? Bannato per eccesso di boutades ? :emoji_confused::emoji_grinning:
     
  7. albelilly

    albelilly

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    dai che tra non molto arriva la Jazz sia elettrica che con il 1.0 TB e poi non si parlerà più di carenza di coppia....:emoji_joy:
     
  8. elancia75

    elancia75

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    Andrebbe bene anche una Jazz col 1.5 turbo + due elettrici uno per ogni ruota posteriore per dare una sorta di SH-AWD, unitamente al performance damper per contrastare il rollìo... :emoji_thinking:
     
  9. rosmarc

    rosmarc

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    Possiamo sempre organizzare degli amarcord, con topic dedicati :D
     
  10. albelilly

    albelilly

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    certo, una sorta di rimpatriata, tipo "gli amici della COPPIA (motrice) che non c'è" ....perché no ?
    Tu ed Elancia gli ospiti d'onore nonché relatori e avvocati difensori ... :emoji_joy::emoji_joy::emoji_joy:
    si scherza, neh ! :emoji_stuck_out_tongue_winking_eye:
     
  11. rosmarc

    rosmarc

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    No problem... quando volete, fate un fischio! :D
     
  12. albelilly

    albelilly

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    :emoji_smile:
     
  13. rosmarc

    rosmarc

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    Ho trovato qualcosa da honda , un testo che è la classica supercazzola da ufficio stampa. Qualche info in mezzo alla fuffa ci dovrebbe essere.


    ALL-NEW HONDA E PLATFORM ENGINEERED TO DELIVER EXCEPTIONAL URBAN DRIVING EXPERIENCE
    - Chassis optimised for next-generation small car agility in urban environments
    - Honda e powertrain is designed for maximum efficiency and usability
    - Efficient battery technology with fast charge capability
    - Clean, aerodynamic styling ensures new EV stands out as the ultimate commuter car
    Honda's new compact electric vehicle, the Honda e, is the first Honda to be built on a dedicated EV platform, designed from the ground up to deliver excellent Honda driving dynamics.
    The Honda e platform has been developed focussing on urban environments to offer a rewarding, responsive driving experience. The battery is positioned at a low level under the floor, and centrally within the wheelbase of the car, affording a 50:50 weight distribution and low centre of gravity for optimal handling and stability. Power from the high-torque electric motor is delivered through the rear wheels, enabling steering precision even at high acceleration.
    The platform offers a combination of ride comfort and agility. The four-wheel independent suspension is engineered to offer outstanding stability in all conditions, a smooth ride and responsive handling. Elements of the suspension components are forged aluminium to reduce weight and benefit performance and efficiency.
    When combined with its compact size and short overhang, the Honda e delivers next-generation small car agility to make city driving enjoyable and tight manoeuvres in urban environments effortless.
    For continued ease of use and charging flexibility, the reliable 35.5 kWh Lithium-ion high-capacity battery, can be charged using either Type 2 AC connection or a CCS2 DC rapid charger. Combined with a full range of over 200Km, the fast-charge capability of the advanced powertrain will deliver exceptional usability to meet the demands of everyday commuting providing 80% charge in 30 minutes.
    Designed with a focus on simplicity and usability, the Honda e charging port is integrated into the bonnet, with LED lighting visible through a glass panel to illuminate the port for the driver and highlight the battery charging status. The positioning of the charging port allows easy access from the front of the car or from either side. Displays on the dual touchscreens inside the car present the current level of battery charge, while a drivetrain graphic charts the current power flow and the regeneration and recharging status.
    The battery pack is water-cooled to maintain an optimum thermal state therefore maximising the efficiency of the battery and charge state, while also ensuring its size and weight are minimised so that it does not compromise cabin room.
    Honda’s new compact electric car is a key part of the brand’s latest electrification commitment to feature electrified technology in 100% of its European sales by 2025. Presented in prototype form at the 2019 Geneva Motor Show, the first Honda production battery electric vehicle for the European market will make its mass production debut later this year.
    Honda has already received 31,000 expressions of interest, and customers can make a reservation for priority ordering online in UK, Germany, France and Norway or register their interest in other European markets on the Honda national websites.
     
  14. no_smog

    no_smog

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    Oppure dal titolo:"Chi l'ha vista?" :emoji_astonished:
     
  15. albelilly

    albelilly

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